Kontaktné údaje predávajúceho
Kulifaj Patrik Družstevná 851/25, 90001 Modra, IČO: 41493966(ďalej len modelplasticshop)
E-mail: obchod@modelplasticshop.sk
Telefón: +421 (0)903797304
Poštová/Odberná adresa: Družstevná 851/25 Modra 90001
Číslo účtu pre bezhotovostné platby: Tatra banka a.s. : 2920849938/1100
IBAN: SK44 1100 0000 0029 2084 9938
Všeobecné podmienky
Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim, ktorým je firma modelplasticshop a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru z ponuky zásielkového obchodu modelplasticshop prevádzkovaného predávajúcim.
Kupujúci podaním elektronickej, alebo telefonickej objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že súhlasí s tým, že tieto všeobecné obchodné podmienky sa budú vzťahovať na všetky kúpne zmluvy, uzavreté telefonicky, alebo elektronicky, a že bol s nimi plne oboznámený.
Kupujúcim sa rozumie fyzická osoba, alebo právnická osoba, ktorá podala po vlastnej autorizácii elektronickú, alebo telefonickú objednávku.
Tovarom sa rozumejú všetky produkty alebo služby, ktoré sa nachádzajú v ponuke obchodu prevádzkovaného firmou modelplasticshop.
Tovarom zhotoveným podľa osobitných požiadaviek kupujúceho sa rozumie tovar, ktorý bol špeciálne objednaný od dodávateľa predávajúcim pre konkrétneho kupujúceho na základe špecifikácie danej kupujúcim, a za ktorý bola predávajúcim vyžiadaná finančná záloha.
Službou sa rozumie poskytovanie podpory – technickej, konzultačnej, expertnej.
Registrácia kupujúceho Stačí vypísať základné kontaktné údaje v hrubo orámovaných políčkach, ktoré slúžia na vybavenie objednávky a vystavenie faktúry. Venujte pozornosť vyplneniu formulára a uvedeniu správnych údajov. Na Vami zadanom e-maile budete informovaný o stave svojej objednávky.
Objednávka
Elektronickou objednávkou sa rozumie odoslaná objednávka z e-shopu modelplasticshop, alebo e-mail, obsahujúci informácie o kupujúcom, zoznam objednaného tovaru z ponuky obchodu a cenu tohto tovaru, odoslaný kupujúcim na adresu predávajúceho.
Objednávka je návrhom kupujúceho na uzavretie kúpnej zmluvy predávajúcemu a je považovaná za záväznú.
Telefonickou objednávkou sa rozumie na diaľku vyplnený objednávkový formulár, obsahujúci informácie o kupujúcom, zoznam objednaného tovaru z ponuky obchodu a cenu tohto tovaru, spracovaný pracovníkom firmy modelplasticshop na základe priamych osobných inštrukcií objednávajúceho.
Objednávka je návrhom kupujúceho na uzavretie kúpnej zmluvy predávajúcemu, a je považovaná za záväznú.
Každá objednávka musí obsahovať meno a priezvisko kupujúceho / meno a priezvisko kontaktnej osoby, poštovú / fakturačnú adresu, telefónne číslo, objednávací kód tovaru, počet kusov, dátum vystavenia objednávky, spôsob dopravy / prevzatia tovaru, spôsob úhrady .
V prípade právnickej osoby aj IČO, DIČ, IČ DPH.
Predávajúci objednávky vybavuje v poradí, v akom prichádzajú. Kúpna zmluva je uzavretá záväzným potvrdením prijatia objednávky kupujúceho zo strany predávajúceho, telefonicky, alebo e-mailom po predchádzajúcom overení dostupnosti a termínu dodania tovaru požadovaného kupujúcim.
Uzavretím kúpnej zmluvy vzniká záväzkovo právny vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim.
Objednávka je archivovaná v systéme predávajúceho.
Ak sa Kupujúci rozhodne objednávku zmeniť alebo stornovať, môže tak dodatočne urobiť najneskôr do 24 hodín od jej odoslania telefonicky alebo e-mailom.
Potvrdenie stornovania objednávky oznámi predávajúci kupujúcemu telefonicky, alebo e-mailom. Po prijatí objednávky a jej registrácii je automaticky tovar rezervovaný pre kupujúceho. V prípade platby na účet, alebo pri osobnom odbere predávajúceho je lehota rezervácie tovaru maximálne 5 pracovných dní. Po jej uplynutí má predávajúci právo predať rezervovaný tovar tretej osobe.
Predávajúci má právo odmietnuť objednávku z dôvodu nemožnosti zaistiť dodávku tovaru. V takom prípade sa zaväzuje informovať kupujúceho do 3 pracovných dní.
Kupujúci má právo odstúpiť od objednávky, ak predávajúci nemá objednaný tovar na sklade a nie je schopný zaistiť ho v požadovanom termíne.
Odstúpenie oznámi kupujúci písomne predávajúcemu, ktorý potvrdí kupujúcemu zánik objednávky. Predávajúci si môže v prípade objednávky tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho vyžiadať od kupujúceho zálohu v dohodnutej výške.
Kupujúci poskytnutím zálohy udeľuje neodvolateľný súhlas predávajúcemu, že tovar za ktorý bola poskytnutá záloha spadá do okruhu tovarov definovaných v § 12 ods. 5 zákona č. 108/2000 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji v znení neskorších predpisov a teda kupujúci nemôže odstúpiť od uzavretej zmluvy. Kupujúci sa zaväzuje zaplatiť prevádzkovateľovi zmluvnú pokutu vo výške poskytnutej zálohy za bezdôvodné neprevzatie tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho. Zaplatením zmluvnej pokuty sa kupujúci nezbavuje povinnosti zaplatiť kúpnu cenu v plnej výške. Predávajúci si môže vyžiadať finančnú zálohu v dohodnutej výške aj v prípade objednávky tovaru, ktorý je na objednávku.
Takýto tovar (pokiaľ nie je vyhotovený podľa osobitných požiadaviek kupujúceho) nespadá do okruhu tovarov definovaných v § 12 ods. 5 zákona č. 108/2000 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji v znení neskorších predpisov a teda kupujúci môže odstúpiť od uzavretej zmluvy.
Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že predávajúci včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa ustanovení § 10 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri zásielkovom predaji.
Dodacie podmienky
Pri tovare, ktorý je na sklade, je dodacia lehota 7 pracovných dní.
Pri tovare, ktorý sa v momente objednávky vypredal a je potrebné ho doobjednať, je dodacia lehota minimálne 21 dní. V takom prípade predávajúci oznámi predpokladanú dobu dodania.
Dodacia lehota začne plynúť dňom prijatia platby (okrem dobierky).
Miestom dodania tovaru je poštová adresa uvedená v elektronickej, alebo telefonickej objednávke kupujúcim.
Ak chce kupujúci túto adresu zmeniť, musí tak urobiť, najneskôr pred odoslaním tovaru od predávajúceho.
Miestom dodania tovaru môže byť aj osobný odber u predávajúceho, pokiaľ si túto možnosť zvolí kupujúci.
Ak si kupujúci nezvolí spôsob dodania tovaru, bude mu dodaný predávajúcim prednostne s využitím služieb Slovenskej pošty, prípadne na základe dohody s kupujúcim bude tovar pripravený na odbernom mieste vo vopred dohodnutom termíne. Pri tovare nad 10kg bude tovar automaticky odoslaný kuriérnou službou.
Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je uvedené objednávke.
V prípade, ak kupujúci tovar neprevezme tovar do 7 dní po uplynutí lehoty uvedenej v objednávke alebo jednostranne predĺženej predávajúcim, je predávajúci oprávnený účtovať kupujúcemu skladné vo výške 1,00 € (30,123 Sk) za každý deň uskladnenia tovaru.
Po uplynutí 5 dní odo dňa, keď bol kupujúci povinný tovar prevziať, je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a predať tovar tretej osobe.
Po predaní dohodnutého tovaru tretej osobe sa záloha za dohodnutý tovar zaplatená kupujúcim započíta v celej výške na zmluvnú pokutu, ktorú je povinný kupujúci zaplatiť predávajúcemu.
Predávajúci je oprávnený jednostranne predĺžiť lehotu na dodanie tovaru, a to aj opakovane v prípade, ak dôjde k omeškaniu dodania tovaru zo strany dodávateľa, alebo ak si to výroba objednaného tovaru alebo iné okolnosti vyžiadajú, o čom predávajúci bude kupujúceho informovať, prípadne predávajúci navrhne kupujúcemu dodanie alternatívneho tovaru. Dodávka tovaru sa realizuje okamžite v prípade, že je tovar na sklade.
V prípade, že sa tovar nenachádza na sklade, distribuuje sa okamžite po jeho dodaní na sklad. Dodanie tovaru je uskutočnené jeho odovzdaním kupujúcemu alebo odovzdaním tovaru prepravcovi.
V prípade, ak predávajúci alebo prepravca dopraví tovar kupujúcemu na miesto určené v kúpnej zmluve kupujúcim, kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve a podpísať protokol o doručení a odovzdaní tovaru.
Tretia osoba splnomocnená na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve je povinná predložiť predávajúcemu alebo prepravcovi originál alebo kópiu kúpnej zmluvy a písomné splnomocnenie.
Ak bude potrebné dodávku tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na mieste určenom v kúpnej zmluve, všetky náklady s tým vzniknuté hradí kupujúci, a to najmä opakované dodanie tovaru na miesto určenia v kúpnej zmluve a skladné. Tovar sa považuje za dodaný okamihom doručenia tovaru na adresu uvedenú v kúpnej zmluve a prevzatý okamihom fyzického prevzatia tovaru kupujúcim, resp. jeho oprávneným zástupcom alebo odmietnutím prevzatia tovaru, ktoré dopravca alebo predávajúci vyznačí v protokole o doručení a odovzdaní tovaru.
Predávajúci sa zaväzuje dodať tovar kupujúcemu v čo možno v najkratšej dobe po prijatí objednávky.
Kupujúci berie na vedomie, že pri plnení záväzkov predávajúceho majú uvádzané termíny dodávok orientačný charakter. Váha, rozmery a ostatné údaje o tovare obsiahnuté v katalógoch, prospektoch a iných písomnostiach predávajúceho umiestnených na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho sú nezáväznými údajmi. Predávajúci je oprávnený požadovať splnenie záväzkov, najmä uhradenie ceny za tovar, a to bez ohľadu na to, že vlastníctvo k tovaru a službám ešte neprešlo na kupujúceho.
Prevzatie tovaru
Kupujúci je povinný skontrolovať fyzickú neporušenosť a kompletnosť zásielky, teda tovar ako aj jeho obal hneď po doručení a tieto potvrdiť na prepravnom liste.
V prípade, že kupujúci zistí, že tovar alebo obal tovaru je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť oznámiť prepravcovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru.
Pokiaľ je zásielka viditeľne poškodená alebo zničená, kupujúci je povinný bez prevzatia zásielky vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru, ktorého správnosť potvrdí dopravca a ihneď kontaktovať predávajúceho.
Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného predávajúcemu môže následne predávajúci poskytnúť odstránenie závady tovaru, zľavu na tovar alebo v prípade neodstrániteľných závád tovaru dodať kupujúcemu nový tovar.
Akékoľvek neskoršie reklamácie na množstvo a fyzické porušenie tovaru nebudú akceptované.
Prepravné náklady nie sú zahrnuté v cene tovaru.
Cena za dopravu sa účtuje podľa typu prepravy zvolenej v kúpnej zmluve kupujúcim.
Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď on, alebo jeho splnomocnenec prevezme tovar, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase keď mu predávajúci umožní nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme. Predávajúci nenesie zodpovednosť za: * oneskorené doručenie zavinené nesprávne udanou adresou prijímateľa * oneskorené dodanie tovaru zavinené doručovateľom * poškodenie zavinené doručovateľom - v takomto prípade odporúčame neprevziať zásielku
Cena za dopravu
K cene zaslaného tovaru do 85,00 € účtujeme poštovné účtované podľa sadzobníka Slovenskej pošty, cenníka kuriérnej služby, v prípade zmeny taríf sa cena upraví.
Tovar nad 85 € bude fakturovaný bez poštovného, ak bude zásielka odoslaná prostredníctvom balíkovej služby Slovenskej pošty.
Ak kupujúci žiada zaslanie zásielky iným spôsobom, predávajúci priráta k cene tovaru cenu za dopravu, aj keď hodnota tovaru v zásielke prevýši hranicu 85,00 €.
Ceny za poštovné a dopravné platia pre tovar posielaný na území Slovenskej Republiky.
Pri zásielkach do zahraničia sú ceny vypočítavané individuálne podľa požiadavky na prepravcu a spôsob doručenia.
Z kapacitno-prvádzkových ako aj ekononomických dôvodov je minimálna suma objednávky stanovená na 10,- EUR/300,- SKK bez poštovného.
Uvedené ceny sú v EUR-ách a zahŕňajú 20 percent DPH.
V cenách nie je uvedené poštovné, ktoré je jednotné vo výške 3,5.-€bez Dph. tj. 4,20€ s Dph.
Poštovné sa bude zobrazovať po vložení tovaru do košíka a následnom vygenerovaní objednávky, kde bude zobrazené ako samostatná položka (rozpracované). Balné neúčtujeme.
Zľavy na cene objednávky.
Pri celkovej cene objednávky bez poštovného nad uvedenú sumu poskytujeme zákazníkovi nasledovnú zľavu:
nad 150,- EUR poštovné zdarma a zľava 3%
nad 300,- EUR poštovné zdarma a zľava 5%
nad 450,- EUR poštovné zdarma a zľava 7%
Pre výrobky značky Anest IWATA neposkytujeme žiadnu zľavu,cena za poštovné je 4.2-€ s Dph.
Pre výrobky značky Airbrush FENGDA neposkytujeme žiadnu zľavu,cena za poštovné je 4.2-€ s Dph.
Pre výrobky značky Royalmax neposkytujeme žiadnu zľavu, cena za poštovné je 4,2-€ s Dph
Pre výrobky značky werther neposkytujeme žiadnu zľavu,cena za poštovné je 4,2-€ s Dph.
Pre figúrky a busty neposkytujeme žiadnu zľavu.
Zľava bude odpočítaná z ceny každej samostatnej objednávky.
Percentuálna zľava sa neuplatňuje pri objednávke s jednou položkou.
Zľavy neposkytujeme pri tovare ktorí je vo vypredaji alebo v zľave,pri tomto tovare je poštovné učtované vždy 4.2-€ s Dph.
Dokumentácia k tovaru
Predávajúci dodá kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi (návod v štátnom jazyku, záručný list, dodací list, daňový doklad).
Kúpna cena Všetky uvedené ceny sú maloobchodné a v EUR (Sk). Všetky ceny tovaru a služieb sú uvádzané vrátane DPH. V momente nákupu a potvrdenia objednávky sa na objednaný tovar nevzťahuje nijaká nasledujúca zmena ceny.
Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu cien v cenníku bez predchádzajúceho upozornenia v prípade zmeny právnych predpisov, zmeny kurzu eura a zmeny cien od výrobcov alebo dodávateľov tovaru.
Ceny uvedené na internetovej stránke predávajúceho platia výhradne pre nákup prostredníctvom obchodného systému firmy modelplasticshop.
Súčasťou ceny nie je dopravné, poradenská či konzultačná činnosť ani žiadne iné náklady, pokiaľ to nie je uvedené v popise tovaru na internetovej stránke predávajúceho.
V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu bezhotovostným prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho.
Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru.
V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve, kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a požadovať vrátenie kúpnej ceny len v súlade s ustanoveniami týchto všeobecných obchodných podmienok.
Akciové ceny platia do buď vypredania zásob alebo počas trvania doby uvedenej pri zvýhodnenej cene.
*** Obrázky k produktom na e-shope plnia ilustračný účel a nemusia sa zhodovať so skutočnosťou ***
Spôsob platby
1. Platba vopred Po potvrdení objednávky predávajúci doručí kupujúcemu elektronickú faktúru. *
Pri platbe poštovou poukážkou je tovar expedovaný až po prevzatí platby od doručovateľa. *
Pri platbe prevodným príkazom je tovar expedovaný po pripísaní platby na bankový účet v Tatra Banke a.s. Modra č.ú.2920849938/1100
2. Platba priamo pri osobnom odbere Objednaný tovar je možné zaplatiť len hotovosti. 3. Platba dobierkou Tovar je expedovaný súčasne s faktúrou.
Vrátenie tovaru
Pri predaji tovaru prostredníctvom zásielkového predaja má kupujúci právo bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy v lehote 7 pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru v súlade s ustanoveniami § 12 ods. 1 zákona č. 108/2000 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji v znení neskorších predpisov.
Právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy tovaru nemá kupujúci, ktorým je právnická osoba.
Kupujúci musí v tejto lehote doručiť na adresu predávajúceho vrátený tovar v originálnom obale, ktorý je nepoužívaný, nepoškodený a kompletný (vrátane príslušenstva, manuálov, záručného listu), doklad o kúpe spolu s listom o odstúpení od zmluvy vo forme poistenej zásielky.
Náklady na vrátenie tovaru znáša sám kupujúci, ktorý je povinný zaslať nepoškodený tovar ako zásielku s dohodnutým poistením proti škodám spôsobeným prepravou tovaru (nie na dobierku).
Predávajúci nepreberá vrátený tovar zaslaný na dobierku.
List o odstúpení od kúpnej zmluvy je možné doručiť aj elektronicky.
Odstúpenie od zmluvy musí kupujúci urobiť písomnou formou.
Písomná forma odstúpenia od zmluvy sa vyžaduje z dôvodu, aby nevznikli pochybnosti, či ide o odstúpenie od zmluvy, o reklamáciu alebo inú požiadavku kupujúceho.
Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí obsahovať identifikáciu kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú špecifikáciu tovaru, spôsob, akým má predávajúci vrátiť už prijatú platbu.
V prípade, že kupujúci nesplní túto povinnosť, odstúpenie od kúpnej zmluvy nie je platné a účinné, a predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu a zároveň má nárok na úhradu nákladov, spojených s odoslaním tovaru naspäť kupujúcemu.
V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar správnym spôsobom, vráti predávajúci kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu, v lehote 15 pracovných dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy a doručenia tovaru predávajúcemu, bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim.
V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý je použitý, a je poškodený, alebo neúplný, vráti predávajúci kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu za tovar zníženú v súlade s ustanoveniami § 457 Občianskeho zákonníka o hodnotou jeho opotrebenia vo výške 1% z celkovej ceny tovaru za každý deň používania tovaru a o hodnotu opravy a uvedenia tovaru do pôvodného stavu v lehote 15 pracovných dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy a doručenia tovaru predávajúcemu bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim.
Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je:
Poskytnutie služby, ak sa služba začala plniť so súhlasom kupujúceho pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy. Predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť.
Predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho alebo tovaru určeného osobitne pre jedného kupujúceho, alebo tovaru, ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemožno vrátiť (napr. z hygienických dôvodov), alebo tovaru, ktorý rýchlo podlieha skaze.
Predaj zvukových alebo obrazových záznamov alebo počítačových programov, ktoré spotrebiteľ rozbalil. Predaj kníh, brožúr, katalógov, novín a časopisov.
Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v prípade, ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci.
Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve.
Záručné a reklamačné podmienky
Kupujúci je povinný pri preberaní zásielky skontrolovať prípadné poškodenie obalu.
Ak je zásielka viditeľne mechanicky poškodená, prípadne nekompletná, je kupujúci povinný zásielku neprevziať a spísať s prepravcom
Protokol o škode.
Ak zistí poškodenie až po prebraní tovaru, oznámi túto skutočnosť predávajúcemu prostredníctvom reklamačného formulára ihneď, najneskôr však do 48 hodín.
Tovar v takom prípade nesmie ďalej používať.
Pokiaľ tak neučiní, môže uplatniť nároky z vád zistených pri tejto prehliadke, len keď preukáže, že tieto vady mal tovar už v čase prevzatia tovaru.
Reklamovať je možné len tovar zakúpený a zaplatený v internetovom obchode modelplasticshop. Záručné doby začínajú plynúť od prevzatia veci kupujúcim.
Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť u predávajúceho podľa platného reklamačného poriadku bez zbytočného odkladu a tovar, na ktorom zistil vadu ďalej nepoužívať.
Reklamačné konanie sa považuje za ukončené aj písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia alebo odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené vo formulári na uplatnenie reklamácie.
V prípade výmeny tovaru za nový začne bežať záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar.
Záručná doba pre plnenie spotrebiteľských zmlúv (zákon č 40/1964 Z.z. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov) je stanovená na minimálne 24 mesiacov odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy, pokiaľ nie je pre konkrétne prípady stanovená záručná doba iná, alebo zhora ohraničená dátumom spotreby tovaru a plynie odo dňa prevzatia tovaru a potvrdenia potrebných dokumentov súvisiacich s tovarom oprávnenou osobou.
Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.
Oprávnenou osobou sa rozumie kupujúci prípadne osoba, ktorú kupujúci splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve.
Na vybavovanie reklamácií sa vzťahujú platné reklamačné podmienky.
Tieto reklamačné podmienky sa vzťahujú na tovar zakúpený kupujúcim od predávajúceho.
Reklamácie sú vybavované podľa platných právnych predpisov Slovenskej republiky.
Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že bol riadne informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ustanoveniami § 18 ods. 1zákona č. 250/2007 Z . z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov.
Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho záruku len na tovar, ktorý vykazuje vady, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u predávajúceho. Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť u predávajúceho podľa platného reklamačného poriadku bez zbytočného odkladu, inak kupujúcemu zaniká právo voči predávajúcemu na bezplatné odstránenie vady.
Kupujúci nemá právo uplatniť záruku na vady, o ktorých bol predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.
Počas záručnej doby má zákazník právo na bezplatné odstránenie vady po predložení tovaru vrátane príslušenstva, dokumentácie, návodu a dokladu o zaplatení.
Ak tovar vykazuje vady, zákazník má právo uplatniť reklamáciu u predávajúceho v súlade sust. § 18 ods. 2Zákona tak, že vyplní formulár na uplatnenie reklamácie a doručí ho predávajúcemu, prípadne ho odošle elektronicky e-mailom.
Podobu formulára určí predávajúci a jeho vzor umiestni na svojej internetovej stránke.
Kupujúci je povinný vo formulári presne označiť druh a rozsah vád tovaru.
Reklamačné konanie tovaru, ktorý sa dá objektívne doručiť predávajúcemu začína dňom, kedy sú splnené všetky nasledujúce podmienky: a) doručenie vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie od kupujúceho predávajúcemu, b) doručenie reklamovaného tovaru od kupujúceho predávajúcemu
Reklamačné konanie tovaru, ktorý sa nedá objektívne doručiť predávajúcemu a ktorý je pevne zabudovaný začína dňom, kedy sú splnené všetky nasledujúce podmienky:
a) doručenie vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie od kupujúceho predávajúcemu,
b) vykonanie obhliadky reklamovaného tovaru treťou osobou, určenou predávajúcim, ktorá o obhliadke vydá kupujúcemu písomné potvrdenie
Začiatok reklamačného konania je zároveň dňom uplatnenia reklamácie.
Reklamovaný tovar je nutné doručiť do poštovú adresu predávajúceho, ak predávajúci neurčí inak (napr. dopraviť tovar priamo do servisného strediska).
Predávajúci vydá v deň prijatia reklamácie kupujúcemu doklad o prijatí reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim, napr. vo forme mailu alebo v písomnej podobe, v ktorom je povinný presne označiť vady tovaru v súlade s ust. § 18 ods. 5 Zákona.
Predávajúci je povinný prijať reklamáciu na určenom mieste, ktorým je poštová adresa a prevádzkareň v súlade s ustanoveniami § 18 ods. 2 Zákona počas celej prevádzkovej doby, prípadne po písomnej či ústnej dohode s kupujúcim aj mimo prevádzkovej doby.
V mieste určenom na prijímanie reklamácií je predávajúci povinný zabezpečiť prítomnosť osoby poverenej vybavovať reklamácie v súlade s ustanoveniami § 18 ods. 3 Zákona
Predávajúci vybaví reklamáciu tovaru ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného konania.
Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie vady.
Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní.
Predávajúci oznámi výsledok vybavenia reklamácie kupujúcemu v zákonnej lehote a to písomne (emailom, poštou). Všetky právom uplatnené záručné opravy sú bezplatné.
V prípade, že predávajúci alebo tretia osoba, ktorá vykonáva servis tovaru rozhodne, že reklamácia nie je oprávnená, predávajúci zašle tovar na vlastné náklady na odborné posúdenie znalcovi, autorizovanej, notifikovanej alebo akreditovanej osobe.
V prípade, že odborné posúdenie bude obsahovať určenie neoprávnenosti reklamácie tovaru kupujúcim, určenie, že za vadu tvaru nezodpovedá predávajúci alebo že tovar nemá vady, znáša kupujúci všetky náklady predávajúceho, tretej osoby vykonávajúcej servis tovaru a znalca, autorizovanej, notifikovanej alebo akreditovanej osoby na reklamáciu a odborné posúdenie, najmä náklady na prepravu tovaru medzi kupujúcim, predávajúcim, treťou osobou vykonávajúcou servis tovaru a znalcom, autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou a všetky náklady na vyhotovenie posúdenia reklamácie predávajúcim, treťou osobou vykonávajúcou servis tovaru a znalcom, autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou, v lehote 30 dní od zaslania zoznamu nákladov z neoprávnenej reklamácie kupujúcemu na účet určený predávajúcim alebo v hotovosti.
Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov: Pokiaľ ide o vadu odstrániteľnú:
a) Odovzdaním opraveného tovaru (odstránenie vady).
b) Výmenou tovaru. Určenie spôsobu vybavenia reklamácie závisí na rozhodnutí predávajúceho a kupujúci sa nemôže určenia vybavenia svojej reklamácie domáhať.
Pokiaľ sa jedná vadu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných vád, ktoré bránia tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný ako bez vady, predávajúci vybaví reklamáciu:
a) Vrátením kúpnej ceny tovaru.
b) Výmenou tovaru za tovar iný funkčný rovnakých alebo lepších technických parametrov.
c) Vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru, po súhlase kupujúceho. Reklamačné konanie sa považuje za ukončené aj týmito spôsobmi:
a) Písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia.
b) Odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
Predávajúci si vyhradzuje právo nahradiť vadný tovar za iný obdobný s porovnateľnými technickými parametrami. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené vo formulári na uplatnenie reklamácie.
Pre účely reklamácie sa za väčší počet rôznych odstrániteľných vád považuje výskyt viac ako troch rôznych odstrániteľných vád súčasne.
Pre účely reklamácie sa za viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu považuje výskyt jednej odstrániteľnej vady viac ako dva krát. V prípade výmeny tovaru za nový začne bežať záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar. V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude uvedený vymenený tovar. Ďalšie prípadné reklamácie sa uplatňujú na základe pôvodného dodacieho listu a tohto dokladu.
Poštovné a iné poplatky predávajúci nevracia. Zánik záruky Nárok na uplatnenie záruky u predávajúceho kupujúcim zaniká:
a) Uplynutím záručnej doby tovaru.
b) Mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim, alebo prevádzkovaním výrobku v nevhodných podmienkach.
c) Neoznámením zjavných vád pri prevzatí tovaru.
d) Používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostrediu, pre ktoré je určený.
e) Nepredložením dokladu o zaplatení, dodacieho listu alebo záručného listu, príslušenstva alebo dokumentácie tovaru.
f) Neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar.
g) Poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením.
h) Poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami.
i) Poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi platnými v SR.
j) Zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.
k) Poškodením pri doprave, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci. Osobné údaje a ochrana súkromia
Predávajúci bude od kupujúceho požadovať len údaje, ktoré slúžia výlučne pre potreby predávajúceho súvisiace s plnením záväzkov vyplývajúcich z kúpnej zmluvy (v prípade fyzickej osoby meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ a dodaciu adresu, číslo telefónu a e-mailovú adresu, v prípade právnickej osoby obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, dodaciu adresu, IČO, DIČ, IČ DPH, kontaktnú osobu, číslo telefónu a e-mailovú adresu).
Kupujúci vyhlasuje, že súhlasí v zmysle ustanovení § 7 ods. 1 zákona č. 428/2002 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov, aby predávajúci spracoval a uschovával jeho osobné údaje, ktoré sú potrebné pri činnosti predávajúceho a spracovával ich vo všetkých svojich informačných systémoch.
Predávajúci sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádzať a nakladať v súlade splatnými právnymi predpismi SR. Kupujúci udeľuje predávajúcemu tento súhlas na dobu neurčitú.
Predávajúci sa zaväzuje k tomu, že na základe písomnej žiadosti kupujúceho (pošta alebo e-mail) vymaže jeho osobné údaje zo svojej databázy do 14 pracovných dní odo dňa doručenia tejto žiadosti.
Kupujúci odoslaním objednávky vyjadruje svoj súhlas s tým, aby mu predávajúci zasielal informácie o činnosti, ponukách a akciách predávajúceho a iných marketingových činnostiach.
Kupujúci má možnosť zvoliť si zasielanie týchto informácií aj priamym prihlásením sa na stránkach prevádzkovateľa prostredníctvom svojej e-mailovej adresy.
V prípade nesúhlasu na zasielanie týchto informácii kupujúci zašle predávajúcemu oznámenie poštou, alebo e-mailom, že so zasielaním informácií nesúhlasí.
Žiadosť môže byť zaslaná aj ako odpoveď na prijatý e-mail.
Nakupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na obchod@modelplasticshop.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.
Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online nahttp://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm
Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
Záverečné ustanovenia
Kupujúci prehlasuje, že sa pred podaním objednávky oboznámil s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami a že s nimi súhlasí.
Bez ohľadu na ostatné ustanovenia zmluvy, nezodpovedá predávajúci kupujúcemu za ušlý zisk, stratu príležitosti alebo žiadne iné nepriame alebo následné straty v dôsledku nedbalosti, porušenia zmluvy alebo vzniknuté iným spôsobom.
V prípade, ak sa preukážu kompetentným orgánom Slovenskej republiky niektoré ustanovenia týchto podmienok ako neplatné alebo nevynútiteľné, a to celkom alebo čiastočne, platnosť a vynútiteľnosť ostatných ustanovení a zvyšné časti príslušného ustanovenia tým zostávajú nedotknuté. Na vzťahy neupravené medzi zmluvnými stranami týmito "Všeobecnými obchodnými podmienkami" sa vzťahujú príslušné ustanovenia zákona č. 40/1964 zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov a zákona č. 108/2000 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji v znení neskorších predpisov, zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode v znení neskorších predpisov, prípadne inými zákonmi slovenského právneho poriadku. Predávajúci a kupujúci sa dohodli, že plne uznávajú elektronickú formu komunikácie, najmä prostredníctvom elektronickej pošty a internetovej siete ako platnú a záväznú pre obidve zmluvné strany.
Prevádzka www.modelplasticshop.sk si vyhradzuje právo na zmenu cien v cenníku bez predchádzajúceho upozornenia v prípade zmeny právnych predpisov, zmeny kurzu eura a zmeny cien od výrobcov alebo dodávateľov tovaru.
Odbor ochrany spotrebiteľa
tel. č.: 02/58272 131
tel. č.: 02/58272 132 – reklamácie
(Informácia je zverejnená v súlade s ustanovením § 4 ods. 1 písm. e/ zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov)
Ďakujeme za Vašu priazeň a prajeme príjemné nakupovanie.
Váš tím www.modelplasticshop.sk